Alojzy
Zabawa ćwiczy refleks i szybkie kojarzenie. Zabawa statyczna. Idealna, gdy mamy ograniczon± swobodę ruchów: np. w przedziale poci±gu. Nadajemy każdemu uczestnikowi numer (dla utrudnienia uczestnicy mog± być wymieszani, aby numery nie szły kolejno). Zabawa polega na dialogu, który zaczyna się od słów: "Szedł Alojzy przez kładkę i znalazł czerwon± krawatkę, a znalazł j± numer ##", a następnie rozpoczyna się dialog (zaczyna wywołany nr ##):
-(##)"Ja?"
-"Tak, ty"
-(##)"Nie ja"
- "A kto"
-(##)"Numer %%"
-(%%)"Ja?"
-(##)"Tak, ty"...
Pomylenie się w tek¶cie, zagapienie się, wywołanie numeru, którego nie ma, lub który odpadł, powoduje odpadnięcie z gry. Po każdym odpadnięciu kto¶ zaczyna od wstępu "Szedł Alojzy..."